V Německu bylo vloni registrováno o 10 % méně nových automobilů ve srovnání s předchozím rokem. Výrazně však vzrostl podíl elektrických a hybridních vozů, který dosáhl 43 %. Uvedl to Spolkový úřad pro motorovou dopravu (KBA) ve své výroční statistice.

Německu bylo v roce 2021 přihlášeno 2,62 milionu nových osobních automobilů, což je o 10,1 % méně než v roce 2020. Čistě elektrické vozy vykázaly nárůst o 83 % a s zhruba 356 tisíci vozy dosáhly podílu 14 % na všech nových registracích. Hybridní automobily (včetně tzv. plug-in hybridů) dosáhly podílu 29% podílu (o 43 % více než v roce 2020). Samotné plug-in hybridy potom tvořily se zhruba 325 tis. vozy 12 % nově přihlášených vozů.

Podíl benzinových a dieselových osobních automobilů klesl o 29, resp. 36 %. Přibližně 25 % všech nových registrací připadalo na segment SUV. Průměrné výrobci udávané emise CO2 nových osobních automobilů klesly v roce 2021 o 15 % na 118,7 gramu na kilometr, uvádí KBA.

Z dovozních značek si nejvíce přilepšily výrobci elektromobilů Polestar s meziročním nárůstem nově přihlášených nových automobilů o 153,2 % a Tesla s nárůstem o 137,9 %. Největší podíl nových registrací mezi importovanými značkami si i nadále udržela Škoda s 5,7 %.

Německo v roce 2021 dosáhlo milionu elektrických vozů

Německo v srpnu loňského roku dosáhlo jednoho milionu registrovaných elektrických a plug-in hybridních vozidel. Cíle, který měl být splněn již v roce 2020, ale Německo dosáhlo o půl roku později, než bylo původně předpokládáno.

Náš západní soused této mety dosáhl díky štědré podpoře nákupu vozidel s elektrickým pohonem. Kupující čistě elektrických vozů i nyní stále obdrží podporu částkou až 9 000 eur (cca 220 tis. korun), v případě plug-in hybridních potom částkou až 6 750 eur (cca 165 tis. korun).

Německo na podporu prodeje elektromobilů v roce 2021 vynaložilo více než tři miliardy eur (přes 73 mld. korun). Německá energetická agentura dena v prosinci 2021 uvedla, že většina vozů vybavených alternativním motorem jsou vozy SUV, což znamená, že trend rostoucích prodejů těžkých a objemných vozů vyšší třídy pozorovaný v minulých letech pokračuje.

Zdroj: www.oenergetice.cz